Clopoţelul a sunat degrabă:s-a-ncheiat încă un an de şcoală.
Lăsăm în urmă griji şi problem,vacanţa vine cu altfel de teme…
Teme de joacă şi teme de vis,orice ne dorim…ne este permis!
Cum reuşim să reinventăm diversitatea şi viziunea unor poveşti frumoase, în care aceşti copii au o viaţă independentă, normală, iar întegrarea în societate e reală?
Aceștia sunt copii minunaţi, mulţi dintre ei au un talent fenomenal şi sunt îndreptaţi către partea artistică. Le place să se joace, să alerge şi să simtă că aparţin unui grup. Majoritatea ne pot da lecţii despre ce înseamnă toleranţa şi acceptarea, ca să nu mai spunem că majoritatea ne pot da lecţii de îndemânare.
Copiii care au beneficiat până acum de acest proiect, elevii clasei a V-a C de la Școala Gimnazială Nr.1 Gura Humorului, au avut ocazia de să cunoască deja o altfel de lume, altfel de oameni, cărora le pasă de ei, de problemele şi de viitorul lor, lucruri care nu li s-au întâmplat prea des până la participarea la acest proiect. Copiii au învăţat să se joace, să comunice, să danseze, să construiască obiecte şi să deseneze, dar, mai ales, să vadă că se poate, că pot gândi ceva care să li se îndeplinească şi că ei înseamnă ceva pentru oamenii din jurul lor. Multumim prietenilor din clasa a VI-a A si B!
În cadrul proiectului au fost identificate şi diseminate bunele practici din activitatea profesională a participanţilor şi au fost dezbătute activităţile de mentorat la nivel părinte – copil, dar şi la nivel de instituţie de învăţământ, cu scopul de a asigura crearea unui grup de profesionişti şi dezvoltarea de soluţii educaţionale alternative.
Obiective generale:
1.Ameliorarea calităţii resurselor umane ale învăţământului în scopul creării unui mediu educaţional stimulativ pentru copiii defavorizați ;
2.Proiectarea ofertei educaţionale în scopul promovării interculturalităţii ;
3.Deschiderea şcolii către comunitate şi diversificarea proiectelor de parteneriat cu actorii de la nivelul comunităţii.
Obiective specifice
1.Diversificarea ofertei curriculare necesare predării materiilor de studiu destinate copiilor defavorizați;
2.Dezvoltarea abordărilor interculturale în predarea materiilor de studiu din trunchiul comun;
3.Valorificarea culturii, istoriei şi tradiţiilor etniei roma în curriculum-ul la decizia şcolii;
4. Dezvoltarea ofertei de activităţi extraşcolare -serbări, concursuri, sărbătorirea unor evenimente cu specific intercultural;
5.Stimularea dezvoltării atitudinilor pozitive ale adulţilor/părinților faţă de şcoală şi conştientizarea rolului şi importanţei educaţiei;
6. Îmbunătăţirea comunicării şi cooperării între şcoală şi autorităţile locale în vederea promovării unor programe destinate copiilor defavorizați;
7.Implementarea unui sistem de atragere spre școală prin activități extrașcolare atractive/monitorizare a fenomenului de absenteism/abandon şcolar.